Ο ΕΦΚΑ έχασε τα ένσημα 1.400 υπαλλήλων του ΟΤΕ

ΜΠΑΧΑΛΟ ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Αποκλειστικό: Ο ΕΦΚΑ έχασε τα ένσημα 1.400 υπαλλήλων του ΟΤΕ

28/06/18 • 13:51 | UPD 28/06/18 • 14:23

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ

Εμπλοκή στην έκδοση συντάξεων για τουλάχιστον 1.400 υπαλλήλους του ΟΤΕ αποκαλύπτεται μέσα από επίσημο έγγραφο της διοίκησης του τηλεπικοινωνιακού οργανισμού προς τον ΕΦΚΑ.

Ο λόγος που δεν μπορούν να βγουν οι συντάξεις οφείλεται στις εισφορές και τις αποδοχές των υπαλλήλων που έχουν περαστεί λάθος από την αρμόδια διεύθυνση εισφορών του ΕΦΚΑ και αφορούν το διάστημα 2014-2015.

Στο διάστημα αυτό, οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) που έστειλε ο ΟΤΕ στο τότε ΙΚΑ και μετέπειτα ΕΦΚΑ διορθώθηκαν από τον οργανισμό λόγω αναδρομικών αποδοχών και αναλογουσών εισφορών, πλην όμως δεν κατέστη δυνατό να τα διορθώσει και η αρμόδια διεύθυνση εισφορών του ΙΚΑ και μετέπειτα ΕΦΚΑ.

«Κάντε έλεγχο…»

Ο ΟΤΕ ενημέρωσε από τον Φεβρουάριο του 2018 το υπουργείο Εργασίας και τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ με εμπιστευτικό του έγγραφο, που έχει στα χέρια του και αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος, λέγοντας ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε αρχικά σε 200 υπαλλήλους, αλλά για να υπάρχει ασφαλής απεικόνιση στο σύνολο όσων είχαν παρόμοιες μεταβολές σε αποδοχές και αναδρομικά, ο ΟΤΕ τόνισε και συνιστούσε στον ΕΦΚΑ να κάνει «μαζικό και αναγκαστικό έλεγχο σε όλες τις ΑΠΔ που υποβλήθηκαν από την εταιρία για το διάστημα από Ιανουάριο 2014 μέχρι και τον Ιανουάριο του 2015».

Πηγές με άριστη γνώση των γεγονότων με τις οποίες επικοινώνησε ο «Ε.Τ.» αναφέρουν ότι το πρόβλημα των λάθος εγγραφών σε αποδοχές και εισφορές μέσω των ΑΠΔ που υποβλήθηκαν στο επίμαχο διάστημα αφορά σε περισσότερους από 1.400 υπαλλήλους του ΟΤΕ. Για τον λόγο αυτό άλλωστε και η εταιρία κάνει λόγο στο έγγραφό της για «αναγκαστικό μαζικό έλεγχο» των καταστάσεων που δόθηκαν από Ιανουάριο 2014 ως Ιανουάριο 2015.

Μπάχαλο

Η υπόθεση που φέρνει στη δημοσιότητα ο Ελεύθερος Τύπος, έχοντας και το επίμαχο ντοκουμέντο, παραπέμπει σε ένα… ΟΤΕ-gate με τις ΑΠΔ του ΕΦΚΑ που έχουν λάθος στοιχεία και στην πράξη εμφανίζουν υπαλλήλους να έχουν τεράστιες αποδοχές ενώ στην πραγματικότητα είναι αναδρομικά που πήραν μέσω δικαστηρίων.

Ο ΟΤΕ έκανε τις διορθώσεις γιατί από εκεί ξεκίνησε το πρόβλημα, αλλά στη συνέχεια οι διορθώσεις αυτές δεν πέρασαν από τον ΕΦΚΑ και οι καρτέλες των ασφαλισμένων τούς εμφανίζουν με δυσθεώρητες αποδοχές που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα.

Το άμεσο, πρακτικό και πιεστικό πρόβλημα είναι ότι λόγω των λανθασμένων εγγραφών σε αποδοχές και εισφορές για το επίμαχο διάστημα (Ιανουάριος 2014-Ιανουάριος 2015) καμία σύνταξη υπαλλήλων ΟΤΕ δεν έχει ασφαλή υπολογισμό και στην πράξη δεν μπορούν να την εκδώσουν οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, από τη στιγμή που η αρμόδια διεύθυνση εισφορών δεν γνωρίζει επακριβώς ποιες είναι οι πραγματικές αποδοχές και ποιες οι πραγματικές εισφορές τους!

Αναστολή

Πληροφορίες του «Ε.Τ.» αναφέρουν ότι βγήκαν κάποιες αποφάσεις, πριν διαπιστωθεί το πρόβλημα. Ωστόσο ανεστάλησαν όλες οι αιτήσεις και δεν διεκπεραιώνονται για την έκδοση οριστικής σύνταξης, από τη στιγμή που εντοπίστηκε το «OTE-gate» με αποτέλεσμα να μην εκδίδεται καμία από ένα σημείο και μετά.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του ΟΤΕ, «το λάθος οφειλόταν σε συστημική δυσλειτουργία που άθροιζε όλες τις προηγούμενες εγγραφές του κάθε εργαζόμενου στην επόμενη, με αποτέλεσμα να απεικονίζονται για κάθε εργαζόμενο υπέρογκα ποσά αποδοχών και αναλογουσών εισφορών κατά μήνα».

Αυτό που γινόταν δηλαδή ήταν να γράφονται κάθε μήνα και να αθροίζονται τακτικές αποδοχές και αναδρομικά μισθών και να χρεώνονται οι αντίστοιχες εισφορές επί εικονικά υπέρογκων αποδοχών! Αντί δηλαδή για μισθό 2.500 ευρώ, το «σύστημα» άθροιζε και αναδρομικά 5.000 ή και 10.000 ευρώ και στην ΑΠΔ εμφανίζονταν αποδοχές με ποσό 7.500 ή και 12.500 ευρώ ενώ στην πραγματικότητα ήταν 2.500 ευρώ.

Το λάθος, συνεχίζει το έγγραφο, απεικονίστηκε μόνο στις αποδοχές, ενώ οι εισφορές που πλήρωνε ο ΟΤΕ αφορούσαν στους πραγματικούς μισθούς.

Το επίμαχο σημείο της υπόθεσης «OTE-gate» αναφέρεται στην τελευταία παράγραφο της πρώτης σελίδας του εγγράφου όπου η εταιρία ενημερώνει τον ΕΦΚΑ αναφέροντας «δυσλειτουργία του συστήματος με αναβάθμιση του προγράμματος, αλλά το παραπάνω λάθος δεν εντοπίστηκε μέχρι πρόσφατα ούτε από τις υπηρεσίες μας ούτε από το ΙΚΑ (ΕΦΚΑ)».

Κατόπιν των ανωτέρω, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, επείγει η διόρθωση των εγγραφών «διότι έχει σταματήσει η έκδοση συντάξεων για πολλούς από τους πρώην εργαζομένους μας που εμπίπτουν στην παραπάνω κατηγορία.

Τονίζεται επίσης ότι «καθίσταται αδύνατος (σ.σ.: και χρονοβόρος) ο ουσιαστικός έλεγχος και η χειροκίνητη διόρθωση των (λανθασμένων) εγγραφών, λόγω του τεράστιου όγκου των δικαστικών αποφάσεων που πρέπει να αναζητηθούν, να διαβιβαστούν, να ερμηνευθούν και να ελεγχθούν από μέρους του ΙΚΑ».

Ακριβώς επειδή θα πάρει χρόνο (άγνωστο πόσο) για να ελεγχθούν μία προς μία οι λάθος εγγραφές σε μισθούς και εισφορές για 1.400 και πλέον υπαλλήλους, ο ΟΤΕ πρότεινε να γίνει «μαζικός έλεγχος των ΑΠΔ που υποβλήθηκαν από την εταιρία στο ΙΚΑ για το διάστημα Ιανουάριος 2014-Ιανουάριος 2015, για τις περιπτώσεις των αναδρομικών αποδοχών εργαζομένων βάσει δικαστικών αποφάσεων».

Τέτοιος έλεγχος δεν έχει καταστεί δυνατός μέχρι σήμερα, σχεδόν έξι μήνες μετά την προειδοποίηση του ΟΤΕ για λάθη σε αποδοχές και εισφορές».

Στο τραπέζι…

Τον Μάιο του 2018 προκλήθηκε σύσκεψη υπό τον αναπληρωτή διοικητή του ΕΦΚΑ στην οποία συμμετείχαν υπηρεσιακά στελέχη και άλλοι παράγοντες. Στη σύσκεψη αυτή οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΤΕ και του ΕΦΚΑ συμφώνησαν να διαγραφούν τελείως οι λανθασμένες ΑΠΔ για το σύνολο του προσωπικού και να κατατεθούν ηλεκτρονικά νέες οι οποίες θα περιείχαν για όλους τα σωστά στοιχεία. Η συμφωνία αυτή για κάποιο λόγο που μένει άγνωστος ακυρώθηκε. Στη συνέχεια φάνηκε να προκρίνεται η στοχευμένη διόρθωση των λάθος εγγραφών και επειδή αφορούν 1.400 περίπου εργαζόμενους με πάνω από 100 διορθώσεις για τον καθένα, αυτό θα έπρεπε να γίνει ηλεκτρονικά. Και πάλι όμως η λύση σκάλωσε για άγνωστο λόγο και επανήλθε η άποψη της χειροκίνητης διόρθωσης που τελικά είναι και η πλέον χρονοβόρος!

Πριν από λίγες μέρες έγινε άλλη μία συνεννόηση στην κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διόρθωσης αλλά μέχρι σήμερα δεν προχώρησε. Ο ΕΦΚΑ γνώριζε για τις λάθος εισφορές και τις αποδοχές, αλλά δεν κατάφερε να βρει λύση, ενώ ο ΟΤΕ τον είχε ήδη ενημερώσει πού είναι το πρόβλημα και πώς μπορεί να λυθεί.

Το αποτέλεσμα αυτής της πρωτοφανούς υπόθεσης είναι ότι ουδείς βάζει την υπογραφή του σε έκδοση συντάξεων από ασφαλισμένους του ΟΤΕ, αν δεν έχει σαφείς και ρητές διαβεβαιώσεις ότι τις υπολογίζει επί πραγματικών αποδοχών και όχι επί ανύπαρκτων μισθών και εισφορών.

Τα λάθη αυτά πληρώνουν 1.400 και πλέον εργαζόμενοι που έχουν τα ένσημα για να πάρουν σύνταξη, αλλά ο ΕΦΚΑ δεν ξέρει ποιες είναι οι ακριβείς αποδοχές τους και ποιες οι εισφορές τους για το διάστημα Ιανουαρίου 2014-Ιανουαρίου 2015.

Το ανησυχητικό και το μεγάλο ερωτηματικό είναι αν μετά το «OTE-gate» υπάρχουν και άλλες λάθος εγγραφές αποδοχών και εισφορών σε ασφαλισμένους που μπορεί να ανατρέψουν αποφάσεις συνταξιοδότησης στο μέλλον.

ΠΗΓΗ: Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου.  www.eleftherostypos.gr

Διαβάστε Επίσης

“ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ;“-“Επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα;”

“ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ;” ή αλλιώς “Επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα;” Οι επιχειρήσεις και το …