Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο ίντερνετ και κινητή τηλεφωνία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο ίντερνετ και κινητή τηλεφωνία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

«Ακριβό μου κινητό Internet…», λένε οι Έλληνες τώρα και με τη σφραγίδα της Κομισιόν. Η έρευνα με τίτλο «Mobile Broadband Prices in Europe 2017», που δημοσιοποιήθηκε πριν από ένα μήνα, παρουσιάζει την Ελλάδα στα μέσα του περασμένου έτους ως την πιο ακριβή χώρα μεταξύ των 28 χωρών-μελών της Ε.Ε. στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και πρόσβασης στο Διαδίκτυο.

Συγκρίνοντας 13 καλάθια υπηρεσιών κινητής, η Ελλάδα βρίσκεται στην ομάδα των τεσσάρων πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. σε 12 υπηρεσίες και μόλις σε μία υπηρεσία συγκαταλέγεται στις σχετικά ακριβές χώρες. Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς, αφού οι (ονομαστικές) χρεώσεις των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας εμφανίζονται πιο ακριβές κατά 35% έως 317% σε σχέση με τον μέσον όρο της Ε.Ε. Μάλιστα, οι διαφοροποιήσεις με τις πιο φθηνές χώρες της Ε.Ε. είναι ακόμη μεγαλύτερες, αφού οι χρεώσεις των ελληνικών επιχειρήσεων παρουσιάζονται 3 έως 10 φορές πιο υψηλές.

Η μελέτη δείχνει ακόμη ότι οι πιο φθηνές χώρες στην κινητή τηλεφωνία Ε.Ε. είναι η Πολωνία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Λιθουανία, η Λετονία, η Εσθονία, η Σλοβενία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία και η Γαλλία.

Αντιθέτως, στις πιο ακριβές συγκαταλέγονται η Ελλάδα, η Κύπρος, η Ουγγαρία και η Τσεχία.

Με βάση τις αξιολογήσεις διαφόρων πακέτων κινητής, η Ελλάδα εμφανίζεται ως η πιο ακριβή μεταξύ των 28 χωρών της Ε.Ε. σε δύο συγκρίσεις καλαθιών κινητής, η δεύτερη πιο ακριβή σε πέντε καλάθια, η τρίτη πιο ακριβή σε τέσσερα καλάθια, ενώ σε μια σύγκριση εμφανίζεται 4η πιο ακριβή και σε άλλη 8η πιο ακριβή στην Ε.Ε. «Η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των ακριβών χωρών με βάση τις χρεώσεις κινητής τηλεφωνίας και (κινητού) Internet. Συγκρινόμενη με τον μέσον όρο, το mobile Internet είναι σημαντικά πιο ακριβό σε όλα τα καλάθια χρήσης, ειδικά σε εκείνα με προφίλ υψηλής χρήσης», αναφέρει η μελέτη της Ε.Ε.

Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο ίντερνετ και κινητή τηλεφωνία στην Ευρωπαϊκή Ένωση - Εικόνα 1

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας υποστηρίζουν ότι τόσο οι αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ όσο και αυτές της Ε.Ε. δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, καθώς αναφέρονται σε ονομαστικές και όχι πραγματικές τιμές που διατίθενται τα πακέτα λόγω προσφορών, κ.λπ. Ο επικεφαλής της Wind Nάσος Ζαρκαλής υποστήριξε πρόσφατα ότι, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τα έσοδα της κινητής έχουν υποχωρήσει κατά (μέσον όρο) 35%, ενώ η χρήση αυξήθηκε κατά 50%. Επίσης, ο ΟΤΕ υποστηρίζει ότι η μέση τιμή ανά ΜΒ στην κινητή έχει υποχωρήσει κατά 75% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Το ίδιο υποστήριξε και ο απελθών πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Δημήτρης Τσαμάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή που κατέθεσε ο Βουλευτής της Ν.Δ. Μάξιμος Χαρακόπουλου στις αρχές του έτους. «Τα μεγέθη εξακολουθούν να αφορούν τιμές τιμοκαταλόγου των πακέτων και δεν περιλαμβάνουν την επίδραση των προσφορών ή συνδυασμό πακέτων που μπορεί να εκμεταλλευθεί ένας καταναλωτής». Προς επίρρωσιν δε των λεγομένων, ο πρώην πρόεδρος της ΕΕΤΤ αναφέρεται σε μετρήσεις της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU), όπου σε διάφορες υπηρεσίες εμφανίζεται η χώρα πιο φθηνή από τον μέσον όρο της Ευρώπης. Ωστόσο, για να αποκτήσει πρόσβαση ο μέσος Έλληνας στο Διαδίκτυο μέσω κινητού, η υπηρεσία και στις μετρήσεις της ITU είναι κατά 67% ακριβότερη από τον μέσον όρο της Ευρώπης.

Στην πράξη, όπως δείχνουν οι μετρήσεις, οι ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας χρεώνουν σχετικά φθηνά τις υπηρεσίες φωνής και πολύ ακριβά τα δεδομένα. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι, μετά την εξάντληση του δωρεάν όγκου χρήσης που προσφέρουν τα πακέτα, η περαιτέρω χρέωση ανά ΜΒ πληροφορίας ανέρχεται σε 9 σεντ. Δηλαδή 1 GB πληροφορίας χρεώνεται (ονομαστικά) 90 ευρώ. Σημειώνεται ότι η μελέτη της Ε.Ε. περιλαμβάνει χρεώσεις πριν οι πάροχοι στην Ελλάδα αρχίσουν να αυξάνουν (έστω και οριακά) τις χρεώσεις στην κινητή τηλεφωνία. Οι αυξήσεις στις χρεώσεις έγιναν το β΄ εξάμηνο του έτους και στις αρχές του 2018.

Πηγή: kathimerini.gr

 

Χρόνια τώρα σαν ΑΣΕ μιλούσαμε για καρτέλ, για συμφωνίες μεταξύ των εταιρειών με χαρακτηριστικό παράδειγμα την χρέωση στα ραντεβού του ΕΟΠΥΥ τα οποία είναι σαν ένα ροζ τηλέφωνο και τόσα άλλα που έχουμε καταγγείλει και αντί να βρούμε ανταπόκριση εισπράτταμε την εκκωφαντική σιωπή όλων… το διαφημιστικό πακέτο να είναι καλά.. Έπρεπε να έρθει η έρευνα της Κομισιόν για να μας δικαιώσει… Κάλιο αργά παρά ποτέ…

Διαβάστε Επίσης

“ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ;“-“Επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα;”

“ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ;” ή αλλιώς “Επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα;” Οι επιχειρήσεις και το …